zondag 16 oktober 2011

Rat!


























De laatste van de kikker serie is rat. Ook rat is net als haas een patroon van Danielle Groeneveld-Wijnhorst. zie ook haar hyves: http://drankheuvel.hyves.nl/






















Dit patroon is  alleen voor eigen gebruik en niet bestemd voor verkoop.


Rat
Kleuren: Grijs, Rood, Blauw, Roze, Wit
Ik gebruik de wibra wol en haaknaald 4

V = Vasten
HV = Halve vasten
ST = Stokje
HST = Half stokje
L = Losse
M = Meerderen (2 v in 1 v)
SAM = Minderen(2v worden 1 v)
MR = Magische ring

Hoofd en lijf.(Grijs)
1. MR 6v
2. M elke V (12v)
3. t/m 7 12v
Ga verder met rood
8. t/m 12 12v
Ga verder met blauw
13. t/m 15 12v
Afhechten

Broekspijp(2x) (blauw)
1. 8l met een hv sluiten tot een ring
2. In elke losse 1v
3. 8v
4. 8v
Afhechten
(zet vast aan toer 15 van het lijf)

Snuit(Roze, Wit, Grijs)
1. MR 3v (roze)
2. M elke v (6v)(wit)
3. 1v, M, 1v, M, 1v, M (9v)(grijs)
4. 3v, SAM(2x), 1 v, M (8v)
5. M elke v (16v)
Vul de snuit licht op en naai vast tussen toer 2 en 6 op het hoofd.

Rijg door toer 7 van het hoofd een draad en trek deze iets aan zodat het lijkt op een nek.

Arm(2x) (roze, rood)
1. 2L (roze)
2. 10L(rood) Afhechten.

Benen( 2x) (Roze)
1. 12L
2. 1hv in de 2de L vanaf de naald, HST(3x), HV. Afhechten.

Oor (4x) (2 roze, 2 grijs)
1. MR 6v.(niet sluiten) Afhechten en 2 op elkaar vastzetten.

Vest  (blauw)
1. 8L
2. t/m 5 1L werk keren en in de 2de L vanaf de naald in alle L 1v.
Naai dit vast om het bovenlijf en naai de armen er bovenop.
Borduur de ogen en maak met een paar draadjes de snorharen.

6 opmerkingen:

  1. Ja! Geweldig! Ik weet zeker dat de kindertjes aan je lippen zullen hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige kikker-vingerpoppetjes.
    Na de vakantie sta ik een maand als invaller in groep 1/2.
    Ik kan me er nu al op verheugen om heerlijk voor te lezen met allerlei extra attributen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die moet ik ook maken! voor mijn groep 1 en mijn eigen peuter, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je vinger poppetjes zijn super.
    Bedankt dat je het wil delen.
    Ga ze zeker nog een keer maken.
    Groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het patroon! Ik heb hem gemaakt: http://hatseflatser.blogspot.nl/2013/04/rattig.html
    'k vond het nog niet makkelijk, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik met 'n beetje te goedkoop materiaal werk:)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...