dinsdag 12 juli 2011

Alle eendjes zwemmen in het water...

Kwak de bad-eend.
Een heel klein projectje. 4 cm hoog en 5 cm breed. Nu ik vakantie heb, en wat meer tijd voor de haaksels en andere creatieve dingen. De bad-eend is een klein projectje wat zo even tussen door kan.

Voor iedereen die de eend ook wil maken. Ik heb het patroon opgeschreven.
Als je het maakt, zou je dan een foto willen sturen? Of/En een link plaatsen naar mijn site?

Veel plezier met: Kwak de bad-eend.

Kwak de bad eend

Kleuren katoen:
Paars en oranje.
Zwarte kraaltjes voor de ogen.

V = vasten
HV = halve vaste
ST = stokje
HST = half stokje
L = Losse
M= Meerderen dat is 2 vasten in één V.
Sam= Minderen twee vasten worden één V.


Hoofd en lijf.
1. MR 6V. (6 V)
2. In elke V 2 V. (12 V)
3.  *1V, M* tussen de sterren 6x herhalen (18V)
4. 18 vasten (18V)
5. 18 vasten (18V)
6. *1V, Sam* tussen de sterren 6x herhalen (12V)
7. Sam (6V)
8. In elke V 2 V. (12 V)  Vul nu het hoofd op.
9. M. (24V)
10.  8 vasten,  8x M, 8 vasten. (32V)
11. 32 vasten (32V)
12.  12 vasten, 1 HST, 6xST, 1 HST, 12V. (32V)
13.
1 Sam,  11V, 1 HST, 6xST, 1HST, 11V, 1Sam. (30V)
14.
Sam 16x (17 V) vul het lijf op.
15. Sam 8x (9V)
16. Sam 4x (5V) Dicht maken en afhechten.

Snavel
1. MR 6V. (6 V)
2. In elke V 2 V. (12 V)
3.
2V, Sam,Sam, 2V, Sam, Sam, HV. (8V)
Vouw de snavel dubbel, en maak deze vast tussen de 4e en 5e toer.



13 opmerkingen:

  1. Wat een dotje! Ik heb hem opgeslagen, wanneer ik er aan toe kom is nog maar de vraag. Maar je hebt weer een leuke creatie neergezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo annemieke,
    wat een lief eendje is dit zeg,makkelijk tussendoor werkje,
    ik heb hem ook op geslagen zal hem zeker gaan maken,dank je weel voor het delen van je patroon!!!!!
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te maken. Was een uurtje totaal kwijt denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heey Els,

      Nee zeker geen domme vraag. Ik heb het ook niet bij geschreven. MR is een magic ring. Hoe je dat maken is het makkelijkste met een filmpje http://m.youtube.com/#/watch?v=j7jpgf54YcU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dj7jpgf54YcU

      Verwijderen
    2. dankjewel! en wat hoor haaknaalddikte en garen heb je gebruikt?

      Verwijderen
  5. Wat een leuk patroontje. Ik ben een beginner, maar snap niet goed wat de sterretjes betekenen in het patroon. Kan iemand mij dat uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miranda,

      Dat wat tussen de sterren staat herhaal je tot je rond bent. De ster zelf is geen haaksteek.
      Ik hoop dat je er zo uit komt en anders mag je het altijd vragen!
      Succes! Annemiek

      Verwijderen
  6. Wat een leuk patroontje. Ik ben een beginner, maar snap niet goed wat de sterretjes betekenen in het patroon. Kan iemand mij dat uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk patroontje. Ik ben een beginner, maar snap niet goed wat de sterretjes betekenen in het patroon. Kan iemand mij dat uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, gisteravond heb ik het eendje gehaakt en ik kom iets tegen dat ik niet duidelijk vind. Het kan ook zijn dat ik het niet goed interpreteer. Ik zie geen mailadres en daarom zet ik het nu in een reactie. Het eendje is bij mij wel gelukt, hoor!
    In toer 13 zie ik 1 Sam, 11 vasten, etc. Ik zou zeggen dat het daarna nog 10 vasten is omdat je van de eerste 2 van de 12 1 maakt en er dan nog 10 overblijven.
    En de toeren daarna moet je dus eigenlijk gewoon steeds 2 samenhaken tot je er nog iets van 5 overhoudt.
    Ik ga het eendje binnenkort op mijn blog showen, uiteraard met een link.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Akkelien,

      Leuk dat je het eendje hebt gehaakd. Ik zal binnenkort het patroon nog even nakijken. Leuk dat je het op je blog gaat showen!

      Groetjes, Annemiek

      Verwijderen
  9. dit is zo leuk en makkelijk om te maken!
    en ik weet niet of u er all op zit maar zo niet check dan ravelry
    uit, daar deelt iedereen zijn haak creaties!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...