zondag 16 oktober 2011

HAAS!

Dankzij het patroon van Danielle Groeneveld-Wijnhorst.

Is er ook een vingerpop van HAAS!! Haas past geweldig bij kikker, eend en varkentje!


















Het patroon is van Danielle Groeneveld-Wijnhorst http://drankheuvel.hyves.nl/ , ik mag het op mijn site plaatsen.  Het patroon is alleen voor eigen gebruik, niet voor de verkoop. Hieronder het patroon.

Haas

Kleuren: Bruin/beige, Rood, Blauw, Zwart

Ik gebruik de wibra wol en haaknaald 4

V = Vasten
HV = Halve vasten
ST = Stokje
HST = Half stokje
L = Losse
M = Meerderen (2 v in 1 v)
SAM = Minderen(2v worden 1 v)
MR = Magische ring

Hoofd en lijf.(bruin/beige)

1. MR 6v
2. M elke V (12v)
3. t/m 7 12v
Ga verder met rood
8. t/m 12 12v
Ga verder met blauw
13. t/m 15 12v
Afhechten

Broekspijp(2x) (blauw)

1. 8l met een hv sluiten tot een ring
2. In elke losse 1v
3. 8v
4. 8v
Afhechten
(zet vast aan toer 15 van het lijf)

Snuit(bruin/beige)

1.
MR 3v
2. M elke v (6v)
3. 1v, M, 1v, M, 1v, M (9v)
4. 3v, SAM(2x), 1 v, M (8v)
5.
M elke v (16v)
Vul de snuit licht op en naai vast tussen toer 2 en 6 op het hoofd.

Rijg door toer 7 van het hoofd een draad en trek deze iets aan zodat het lijkt op een nek.

Oor (2x)(bruin/beige)

1. 11 lossen, 1v in de 2de L vanaf de naald dan 1v in elke L.
Afhechten.

Arm(2x) (bruin/beige)
1. 10L

Benen( 2x) (bruin/beige)
1. 12L
2. 1hv in de 2de L vanaf de naald, HST(3x), HV. Afhechten

Borduur de neus, mond en ogen. Zet de armen vast en borduur een randje rood als mouw.

7 opmerkingen:

  1. Die is ook leuk! Het wordt al wat met dit vriendengroepje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kIKKER EN ZIJN VRIENDJES ZIJN GEWELDIG. iK BEN ZE NU OOK AAN HET HAKEN.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja hoor. Ik heb kikker en eend en een nu af met haas begonnen maar heb geen zwart naaigaren. Wanneer ik ze op mijn blog zet laat ik het weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Annemiek,
    Ik ben momenteel rat aan het haken. Heb nu alle delen af, alleen de mouwtjes van rat zijn truitje staan niet bij je patroon. Kun je me vertellen hoe ik die moet maken?
    Liefs Chantal

    (PS: ik belde je vanmiddag omdat marloes geen bereik had, dus eigenlijk belde zij jou ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Chantal,

      Marloes zei het al! De mouwen van rat staan beschreven onder 'arm' . Bij Haas is het zo dat je een bruin armpje haakt, en er dan met de kleur van de trui, er een paar keer omheen wikkelt en dat vast zet, dus dat borduur er bij op.

      Ik hoop dat het zo lukt! Succes er mee!
      Groetjes, Annemiek

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...