vrijdag 2 september 2011

Varkentje












Varkentje.
Hoewel ik pas over 11 dagen jarig ben, vond kikker het tijd voor een feestje!  De slingers zijn opgehangen en de feest-tafel staat klaar. Hij nodigde Eend uit en Varkentje. Met z'n drietjes hebben ze het heel gezellig!


Het patroon van Varkentje.
Kleuren katoen:
Roze, geel en blauw.
Zwart kraaltje voor de ogen.
Varkentje is gehaakt met haaknaald 3. De armen en benen zijn met haaknaald 2.5 gehaakt.

V = vasten
HV = halve vaste
ST = stokje
HST = half stokje
L = Losse
M= Meerderen, dat is 2 vasten in één V.
Sam= Minderen twee vasten worden één V.
Vasten tot eind= in elke vaste een vaste tot weer bij de eerste vaste bent.
MR= Magische ring.  

Hoofd en lijf.
1. MR 6V. (6 V)
2. In elke V 2 V. (12 V)
3. In elke V een V. (12 V)
4. In elke V een V. (12 V)
5. In elke V een V. (12 V)
6. In elke V een V. (12 V)
Verwissel naar de kleur geel.
7. In elke V een V. (12 V)
8. In elke V een V. (12 V)
9. In elke V een V. (12 V)
10. In elke V een V. (12 V)
Verwissel naar de kleur Blauw
11. In elke V een V. (12 V)
12. In elke V een V. (12 V)
13. In elke V een V. (12 V)

Snuit.
1. MR 6
2. 6V in de achterste lus. (6V)
3. 1V,M,V,M, V,M (9V)
4. V,V,V Sam,Sam, V, M (8V)
5.  M 8x (16V)

Naai de snuit tussen toer 1 en toer 6 op het hoofd.

Oor. 2X met roze.
1. 5L, HV in de 2e vanaf de naald, 2V, St + V in de laatste losse. Ha.  

Broekspijp. 2x Kleur blauw.
1.  8L, met een HV tot een ring.
2. Een vaste op elke losse. (8V)
3. 8V  (8V)
4. 8V ha. (8V)

Voet. 2X Met roze. Met haaknaald 2.5
1. 10 L,  1 V in de 3e van de naald, 6 vasten, 2 L  Afhechten.

Doe de voet in de broekspijp, maak de broekspijp en voet vast aan het lijf bij toer 13, aan de voorkant van her varkentje. 2X.

Armen.2X met roze. Met haaknaald 2.5
1. 10 L,1 hv in de 3e van de naald, 6 halve vasten, 1 L  Afhechten. Naai de armen aan bij toer 6-7.
Sta een geel draad twee keer om de arm heen, maak dat met een knoopje vast onder de arm. Zet aan de bovenkant van de arm het vast met een klein steekje.

Naai de kralen voor de oogjes er op. Borduur twee kleine neus gaten en borduur een mond onder de snuit langs.




De armen haken en de hoef.

11 opmerkingen:

  1. Oh wat een lieverdje!
    Wat wordt eigenlijk met magische ring bedoeld (ben een beginnend haker, haha)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaahaaa!!!! Weer een vriendje er bij! Wat heb je dat weer geweldig gedaan zeg!
    Ennuh...als je jarig bent toch gewoon weer een feestje? Ze zijn nu aan het oefenen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!!! Die ga ik natuurlijk ook weer maken! Wat kan jij dat goed zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt allemaal!

    @lien, ik heb het via dit filmpje geleerd. http://www.youtube.com/watch?v=v7moLuvusww
    Het is in het engels maar wel duidelijk. Je kunt ook kijken op: http://www.amigurumis.nl/tips.html

    In plaats van de MR kun je ook 4 losse haken, met een hv tot een ring maken, in die ring 6 vasten haken.
    Succes met het haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaa kikker en eend hebben weer een vriendje erbij gekregen! Wat is die leuk geworden zeg! Mooi patroon weer ontworpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gedaan! Ik ga de patroontjes zeker uitproberen. Ik werk in de bib, dus wie weet komen de diertjes nog eens van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik probeer varkentje nu ook te maken. Allee kom ik niet uit de pootjes en armpjes. Ik krijg geen hoefjes zeg maar. Heb jij een tip voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de broekspijp moet die niet 2x gehaakt worden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja voor elk been eentje :) Ik zal het even aanpassen!
      Groetjes, Annemiek

      Verwijderen
  9. Wat leuk, dit patroontje! Ik heb Varkentje gehaakt voor een blogvriendinnetje, gehuld in kerstkleuren. Varkentje past niet om mijn vinger, maar is misschien ook meer bedoeld voor kindervingertjes. Varkentje blijft wel heel goed en leuk zitten! Ik heb het vandaag in mijn blog, uiteraard met een link naar je patroon!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...