dinsdag 12 november 2013

Zwarte Piet


Pietje haken.


Broche pietje. Het patroon die ik gemaakt heb is een mix van

twee gratis patronen die ik op twee hele leuke blogs  vond:


http://chrisindehaak.blogspot.nl/2012/11/pietjes.html.  Neem daar een kijkje ook zeker de moeite waard.


Voor dit pietje heb je nodig:

restjes haakgaren (catania): bruin, wit of beige, rood, en andere mooie kleuren voor de muts. eventueel: goudkleurig garen.

Wiebel oogjes.

Veertje

alles- lijm

schaar

haaknaald 2 mm.

Voor een pieten broche ook:

een broche spel van 2 cm

Vilt voor verstevig van de broche.


Hoofd Piet: bruin

1. MR 6 (6v)

2. Haak 2 vasten in elke vaste ( 12 v)

3. Haak 2 vasten in elke 2ᵉ vaste  ( 18 v)

4. Haak 2 vasten in elke 3ᵉ vaste ( 24 v)


Muts:

1. 9L,

2. 1V in de 2e L v/d haak, 7V, 3L. keer het werk.

3. 2 HST in dezelfde V als de 3L,1ST, 1ST, 2DST in zelfde V, 2HST in zelfde V, 1 stokje 1stokje, 2 hst in de laatste vaste.  afhechten.


Kraag: wit

Haak de kraag direct vast. Haak 2lossen+hst+hv, 2 hst+hv,  2 hst+hv, 2 hst+hv, 2 hst+hv, 2 hst+hv + afhechten. de kraag neemt 6 vasten van het hoofd in beslag.


Afwerking:

Maak een veertje vast met gouddraad op de muts. Borduur met rood een mond en plak wiebel ogen op het gezicht of naai oogjes met wit er zwart.

Knip dit patroon uit op vilt. Op het vilt borduur je dan een broche speld. En plak met lijm het vilt stukje aan de achterkant van je pietje, zo zijn al je losse draadjes mooi weggewerkt.



7 opmerkingen:

  1. Oh, wat een super schattige Pietjes! Die ga ik maar eens delen op fb, ik denk zo maar dat een hoop mensen daar blij mee zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappige Pietjes. Lekker vrolijk. Dank je voor het delen van het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke pietjes. Ik ben gelijk volger geworden van je blog.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je die leuk gemaakt,en wat slim op gelost
    met een stukje vilt erachter,
    heel erg leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het plaatsen van een link naar mijn blog.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het plaatsen van een link naar mijn blog.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...